v.21

I söndags gick vi in i v.21. Tycker tiden springer iväg samtidigt som den går sååå sakta!
Känns som en evighet innan det är september och vårt lilla hjärta kommer till världen! Men samtidigt så är de inte så länge kvar.. I mina ögon iaf. Nyss var det januri och vi fick vårat pluss på stickan. Nu är de maj..

Illamåendet vill inte riktigt ge med sig ännu, tyvärr. Har blivit lite bättre, men illamående finns varje dag. mer eller mindre. Meen bebisen är värt allt! ♥

Igår var vi på besök hos BM. Tog hb, blodsocker(4,3) och blodtrycket(110/75) Allt såg fint ut.. Förutom Hb... Lite för lågt, så nu ska man börja käka järntabletter.
Meeen... måste säga att BM inte är kunnig på detta med Hb.. Första sticket hon tog hade jag 107. Vilket jag tyckte var konstigt då jag hade ett Hb på 135 förra veckan när jag tog på jobbet.
Så jag sa till henne att ta om det och du får INTE pressa ut blodet för då blir de fel värde. Sagt och gjort, meen hon pressa ut blodet iaf.. Så då fick jag ett värde på 117 och de andra på 104. Och när man tar två test & det diffar mer än 10-12 enheter så är de fel. Men de tyckte inte hon.. utan hon sa du måste ta järntabletter. Nåja jag orkade inte disskutera med henne utan sa Okej.. (återkommer snart till detta)

Vi gick in till hennes rum och vi fick lite papper om ammning, plötslig spädbarnsdöd & nå papper från Sunderbyn när det är dags för förlossning.
Efter detta fick vi lyssna på Bebishjärta!!! Heeeeeeeeeeeeeelt otroligt att få höra det lilla livets hjärta picka i min mage! mysigt mysigt mysigt säger jag bara! ♥ Skulle kunna ligga och höra på det hela dagen lång.
bebishjärta pickade på riktigt bra och allt hördes bra. 150 slag/minut.
Ganska fantastiskt att i mig slår två hjärtan, mitt & bebis! :D
Hur ska jag klara mig till september till att få träffa dig lilla hjärtat? Längtar så mycket efter dig nu!

När vi varit klart hos BM. Sa jag till macke att vi går ner till mitt jobb och tar ett nytt HB där. För jag vet att det där stämmer inte. Sagt och gjort. Första två proven vi gjorde visade 108 & 109. men dock pressades blod ut denna gång med.. Såå jag stack mig själv, torka bort nå droppar och lät sen blodet rinna till en ordentligt droppe. Denna gång visade Hb värdet 123-124. vilket kändes mycket mycket mer trovärdigt!
Jag måste iaf äta järntabletter, för har man under 130 tycker BM man ska äta de.
Men för min egen skull så behöver jag inte oroa mig över att jag har jätte lågt Hb. Skönt!
Så nu har vi inhandlat järntabletter som jag ska äta 1 gång om dagen. Får väl se hur magen kommer betee sig av dessa. Man kan bli hård i magen av dom. fast dessa ska tydligen vara snällare mot magen, bara vänta och se vad de blir för resultat.

någon riktigt gravidmage har jag inte fått ännu. Har min egna mage med hull på :P När man ligger ner så känner man att gravidmagen finns där :) macke tycker jag fått en mer "rundad" mage än jag haft förr.
längtar tills gravid magen kommer, så det verkligen syns utanpå också :)
Bebisen stökar på en hel del där inne i magen och det har jag kännt sen runt v.17. men det blir allt mer tydligare för var dag o vecka som går. Längtar till Macke kan få känna bebisen sparka och ha sig där inne. Så han också får uppleva det jag känner :)

Annars händer väl inte så mycket mera om dagarna än att jag jobbar. När jag inte jobbar så är jag bara hemma och slöar, är så trött. Måste ta mig ordentligt i kragen och bege mig ut på nå promenader!

Jag längtar tills man ska iväg till Ikea för att göra lite inhandlingar till bebisrummet :) Har inte planerat än när jag ska till ikea, men i början på Juni skulle jag tro(hoppas)

Nästa vecka styr jag och Macke kosan till gnarp. Och som jag längtar!!! Är evigheter sen sist vi var ner och hälsade på!
blir nog så att vi åker redan onsdag kväll och blir tills på Söndag :)

Nu har ni fått en liten uppdatering av mig och vad som sker. Tack för era kommentar i det förra inlägget! :D Kul att komma in på bloggen och läsa kommentarer (tyvärr är jag dålig på att svara - ska ta mig tid till de)


Älskade Hjärta! ♥


Kommentarer
Postat av: Elin

Lycka till med allt! Kramar /Elin

2010-05-12 @ 00:00:18
URL: http://m4rklund.blogspot.com
Postat av: Emmeli

Tack så mycket!

Men nu äntligen är det inte länge kvar för oss innan lillasyster/lillebror ska behaga att komma.:)



När jag väntade Lucas älskade jag att vara gravid.Men denna gång så känner jag inte alls så.Jag känner mig bara allmänt tjock och osmidig!Och man hinner verkligen inte "njuta" på samma sätt denna gång när man har ett busfrö på 1½ hemma.:)



Har ni kollat om det är en pojke/flicka,eller blir det en överraskning?:)

2010-05-30 @ 12:21:00
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0