BVC-kontroll

Tack du anonyma för kommentaren.. :) Vem är du?

idag var det då dags för Elis att ta sina 3-månaderssprutor.

Innan han fick sprutorna så kollade vi vikt,längd och huvudomfång. Han har ju blivit stor grabben! :)
5970 g, 63 cm & huvudomfång 41,5 cm. han följer sin kurva så fint.
Efter kontrollen var då dags för de roliga.. Sprutorna! Macke fick en körning till kusten så han kunde inte följa. Så jag fick ju sitta då och hålla i Elis. Vips så stack de honom. först reagera han inte, men när de började spruta in vätskan där, då skrek han i höga skyn! Men det tog inte lång stund efter dem stuckit klart så var han glad igen :) Han är så duktig vår grabb! Var nog värre för mamma ;) Då var det då gjort. Nästa gång är vid 5 månader.

efter jag klätt på honom efter besöket & satt han i bilen så somnade han & sover fortarande. Det är jobbigt att få sprutor :P

Så här ligger han och sover efter sprutorna :)



Nu är det tvättning för fulla muggar som gäller. Så man har kläder till sig själv och allra mest till Elis - den lille kräkmaskinen ;)
Sen är det skönt att slippa paniktvätta innan man ska bort under nyår. Gäller att ha liiite framförhållning!

jag fattar de inte.. jag har ingen riktig julstämning än.. Varför är det så??!
men förhoppningsvis så kommer den precis innan jul. När vi kommit oss till morfar och installerat oss där.
Hemma hos morfar brukar man alltid få julstämning :)

Jag brukar inte ha nyårslöften.. Men i nästa år ska jag ha det. Direkt vi kommit hem från gnarp ska det göras ändring i mitt liv. Inget godis, fika eller så under veckorna. utan då är de lördagar som gäller!
Röra på mig ännu mera! Har börjar smått hemma till en träningsdvd. Nu jäklar ska de bli ändring!
har ju gått ner 14 kg sen Elis kom till världen. Men dock gått upp 2!! nu får de inte bli mer - därför ska jag ge mig sjutton på att mer får de inte bli, nu ska de gå neråt! :D

Nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan starta en till o en till o en till.... tills allt är slut i tvättkorgen ;)
Ska slänga upp fötterna i soffan en liten stund medans Elis fortfarande sover och tvättmaskin inte är riktigt klar än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0