V.36

Ja ni mina trogna bloggläsare.. Jag verkar inte alls bli ett dugg bättre på detta med att blogga. Men det är inget att hänga läpp över =) här kommer iaf en liten uppdatering.


För nästan två veckor sedan var jag till BM på kontroll. Nu på onsdag så ska jag dit igen.

BLTR  - 120/80
HB - 117
Sockervärde - 4,6
SF-mått - 35 cm
Bebishjärtslag - ca 145 slag/min
Vikt - 1kg +

Mitt järnvärde far väldigt mkt upp och ner... eller mycket.. Men de är olika för varje gång och ändå äter jag järntabletter varje dag. När vi var på kontroll för 4 veckor sedan hade jag ett järnvärde på 125.. Och 2 veckor efter, alltså 117.. hur kan det har sjunkit med 8 enheter på 2 veckor och jag äter tablett varje dag?
Min teori är att de var två olika Barnmorskor vid dessa tillfällen.. när jag hade 125 så pumpade inte denna Bm ut allt blod innan hon tog.. Vilket den andra Bm gjorde för 2 veckor sen... hon tryckte säkert ut 20 bloddroppar innan hon tog provet... Sååååå mycket bloddroppar behöver man inte torka bort..
jajja, det ska bli spännande se hur värdet är på onsdag..

Sa till Bm förra kontrollen att jag mår ju så illa nu igen, dygnet runt.. Men nätterna är värst.
Jag tror själv det är tabletterna som spökar. men sen är det säkert så att bebis trycker på ganska mycket i magen nu då det börjar vara trångt där inne ;P
Men vi kom fram till att jag ska prova ta tabletterna varannan dag & på kvällen eller efter jag ätit middag.


Dagen efter besöket (12/8) drog jag & macke iväg till piteå för att spendera våran helg med mamma m.fam. Även kika in NoliaMässan.
Då vi kört en bit kommer jag på att jag glömt mina järntabletter hemma. Det resulterade i att jag var utan tabletter hela den helgen.. Och gissa om jag mådde bra? Japp japp japp!

Helgen i piteå var helt underbart härlig, skönt att få komma hem & bara må! :)

Bara börja om med tabletterna måndag då vi kom hem. Och jag har faktiskt gjort så att jag tagit varje dag, men efter middag eller på kvällen innan man ska lägga sig.
Vissa dagar har det gått bra, andra har jag ändå mått illa... Nätterna är värst än!
Men nu börjar jag tro att det är så att det är verkligen så att det är bebis som trycker på och stökar på så himla mycket att jag mår illa.. Men bebis är värt allt! :D

Oj vad mycket det blev om mitt järnvärde och dessa tabletter :P haha!

Vet inte om det hänt så mkt annars. Jag har klippt av mig håret, så jag är numera korthårig, typ till axlarna och jag är väldigt nöjd! Skönt att vara korthårig! :)

Sedan har det hunnit vara en del kalas under förra veckan. Söndag fyllde Anna år, tisdag var de kalas för sandra & tobbes lilltjej Felicia 2 år :) charmtrollet där ! Och i torsdags så fyllde min älskade sambo år! :) Så det har blivit mycket kalasande.

Sen har jag även hunnit med att baka en hel del. Bäst bunkra upp i frysen så det finns den dagen vi kommer hem från BB och kanske kommer främmande & vill kika på den lill*. Så man har nånting att bjuda på.. Hehe..

I lördags var vi till bea & mange för att käka surströmming.. ( inte jag - usch för de. jag åt kött o potatissallad)
Blev en riktigt rolig kväll, men gooooode så mycket skratt!! Stefan hade för sig en massa spex.. haha..

I lördags så har jag och macke varit tillsammans i 6 år! ♥
6 år, helt otroligt vad tiden går & jag älskar honom fortfarande lika mycket som i början. Om inte ÄNNU mera!!! ♥
kan inte tänka mig ett liv utan honom, han är mitt allt!

Söndag blev en lugn dag för min del. plockade ihop lite hemma.

När macke kom hem från sin långkörning så gjorde vi en supergo middag - Plankstek! Mums! Gudomligt gott :)






Idag ska jag se om de blir att man slänger ihop någon baksmet och gör nå gott :)



kan slänga in en bild på hur magen börjar te sig nu.... Är iaf lite skillnad nu än tidigare.. Men jag själv tycker de tagit sååå lång tid! :P


V.23




V.36 - syns lite skillnad mot för v.23 ? :P




Nu har ni fått en liten uppdatering... Kanske lite lång.. O mycket om mitt järnvärde..!


4 veckor kvar tills bebis är beräknad komma.. jag hoppas du vill komma ut kanske 1 vecka tidigare ;) Längtar såååå mycket efter dig att jag spricker av längtan! Vill få se vem du är som bökar & stökar i min mage. Vill få hålla om dig & mysa med dig mitt älskade hjärta!!
LÄNGTAR!!!! ♥♥


Kommentarer
Postat av: Sandra

23e kommer HAN ut 3398g tung och 50cm lång :)

2010-08-23 @ 15:08:59
URL: http://flisanlilla.blogg.se/
Postat av: Bea

Ja håller med dig Sandra, det är en HAN. Men han kommer ut den 20e 3505g och 51cm :)

2010-08-23 @ 17:35:26
Postat av: emelie

Nej, de är en hon! :) Och hon kommer den.. hm, 19e! hur stor och de får vi se :) men 19e!

2010-08-23 @ 18:26:04
Postat av: Sofia

Det är en liten kille! Han kommer den 18e och väger då 3487g :D

2010-08-23 @ 21:41:19
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com
Postat av: sofia

Ja... och 48 cm lång :P (Glömde)

2010-08-24 @ 19:19:30
URL: http://sofiaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0