V.33

Igår gick vi in i v.33. Så ca 7 veckor kvar till beräknad förlossning.. Det närmar sig sakta men säkert! :) Jag kan inte göra annat än att längta & jag längtar så otroligt mycket!

I helgen har Mamma & sebbe varit hära. Fredagen tog vi det bara lugnt. Macke och mamma käkade surströmming & tog sig nån kall till. Sebbe & jag käka Tacos - Mums! :)
Efteråt begav vi oss till Kraja för att se om de fanns något för den lille att göra. Trodde dom skulle ha kvar luftlandet, men icket det. Men badet hade öppet så han tog sig ett kvällsdopp så där kring 20.30 :P
Han var alldeles ensam i poolen!
När han badat klart for vi och hyrde en film på Shell, Alice i Underlandet. Faktiskt ganska så bra film.

Lördagen.. Morfar & Eivor kom upp på besök. Trevligt! :)
Sedan bar det iväg till hamnen för att kika när dom körde skoter på vattnet. Vilket sebbe tyckte var ganska så fränt att se på.
När vi sett klart på skoterkörningen åkte vi hem och macke började laga middag. mamma fortsatte rensa i rabatten, sebbe & jag gjorde inte så mkt mer än slöa oss :P
Efter maten for macke på 50-års kalas, mamma fortsatte rensa rabatten. jag och sebbe åkte iväg till kraja så han fick bada... som han tjatade ;P
Hyrde oss en ny film på Shell ,  Planet 51. Helt okej film.

Söndag, mamma rensade lite mer i rabatten, sen iväg till Kraja så Sebbe fick bada en stund idag oxå. Denna gång bada macke oxå. För sebbe ville komma sig upp på en platta som finns mitt i poolen, men som va lite för hög för honom att ta sig själv.
Efter badet åkte vi till Frasses o käka middag innan mamma o sebbe skulle bege sig hem.

Helgen har varit helt super bra!Är så trevligt när dom kommer och hälsar på :)
Synd bara att helger går så himla fort!
Mamma har varit guldvärd som hjälpt att rensa i rabatten. har blivit så mycket finare nu! Tack Mamma! ♥

Idag har jag fått hjälp av Bea att köra allt ogräs till återvinningen. Var en hel del ogräs om man som så säger!
Ett stooort släp som var gooode lastat.. Plus ett till lass (fast mindre) ogräs + lite skräp från bea.
Så med andra ord, en hel del :)
Tusen tack för hjälpen Bea!

Nog känner man att ryggen är inte som den varit tidigare.. Är ganska öm i rygg & lite i höfterna. Nåja. Är ju inte varje dag man håller på med att kasta ogräs och ha sig på detta sätt.

Ganska stolt över mig själv då jag backat upp släpet på gården igen.. För jag bokstavligen HATAR att backa upp släp! men nu står de på gården igen :)

Jag och Bea hann ta oss några omgångar i Skip-bo.. hehe.. ;)

Nu går tvättmaskinen för fullt hära hemma, då jag håller på att tvätta upp bebis alla kläder. Så att det är gjort innan den anländer :)

Nu är det mys i soffan som gäller, sen är det sängen!

Tjingeling


Längtar efter dig bebis!! ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: emelie

jag längtar också till bäbisen!!!!! :D

2010-08-03 @ 00:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0