Vuxen eller gammal?

Denna helg har bestått av arbete. Och igår på min rast så tog jag mig en promenad ut till spångarna, fast bara till vändplanen. Sen gick ja tillbaka och satt nere vid vattnet vid sjukan.. Hur skönt som helst! satt bara där och tänkte. tänkte på allt och inget.
Hur kommer det sig att man börjar fundera och tänka så mycket när man promenerar?
Man startar Ipoden och pluggar in hörlurarna i öronen och sen går man, musiken spelar. Och inte har jag en tanke på att jag ska fundera, men ändå så gör man de, varför blir de så?
Är de nå kroppen/hjärnan automatiskt gör eller? :P




Den hära bilden ger mig minnen


Älskar höstens alla färger som blir nu i skogen och allt!






Ne att vara ute är verkligen skönt. Hade ja inte måsta börja om kl. 16 igår så hade ja suttit kvar vid vattnet läääänge. Är så fint när solen lyser på vattnet, så vattnet glittrar så där härligt.

När jag slutade igår kväll så styrde ja de röda vrålåket till Bea o Mange.
Där så blev de att lära sig sticka.. Men fick riva upp, för vantarna blev alldeles för stora.. bara gör om med med färre maskor.. men blev ändå för stort.. Så imorgon ska ja köpa nya sticknålar.. tunnare..
Snacka om att man kändes sig "gammal" igår när man sitter och börjar sticka.. hehe..
Men jag kan inte förneka att de roligt, för de är de! Även om man kan bli irriterad på att ha såååå många nålar!! haha..
 Det är kul att lära sig något nytt! Även om de tar sin tid. Men så är de väl med allt, nästan?


Tänkte jag skulle passa på att lägga in lite foton på hur de blivit i "andra" delen av huset nu när vi målat om.
Är inte färdig möblerat eller nå sånt, så de får ni stå ut med.
Men tänkte iaf slänga in så ni får vilken skillnad de blev!

Före - Gult är verkligen inte min färg! Spyless denna färg!


Efter  - skillnad eller?



Källardörr Före - syns inte så mkt på kort. men i verkligenheten så är de så stor skillnad.
om ni ser där jag målar, hur gul dörrlisten var innan de vita kom på! Så var de på alla dörrlister i huset, men nu är dom vit!! Även källardörren är så gul, men som sagt, syns inte på kortet! :/



Efter - Lite skillnad lr?




Och så här blir man om händerna när man målat och rengjort penslarna :P



Det var allt för mig nu.

lämna gärna en kommentar! :)

tjingeling

Älskar Min Markus!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja det hoppas jag med, är så jobbigt, speciellt förkylningar!! =) och stickning är mysigt tycker jag, fast jag får jämt som nästan skavsår på fingrarna då jag stickar så jag stickar inte så ofta.

Ni börjar säkert ha det jättefint i huset nu, så mycket som jag läst att ni gjort. Om jag får kommer jag gärna och hälsar på nån gång =)

2009-09-14 @ 15:21:56
URL: http://stofilia.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Fint blev det där nere i "källaren" :)

2009-09-14 @ 15:43:17
Postat av: Bea

Njea de gjorde ja inte. Men idag har ja sticka lite :D

2009-09-14 @ 20:31:11
URL: http://bebbsan86.blogg.se/
Postat av: Anna

Å när du skriver om dina promenader så började jag tänka på våra promenader på Åsarna förr. De va så trevligt, saknar de massor!!

2009-09-14 @ 22:06:30
URL: http://annapanna.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Ja de är inte roliga... Min verkar då aldrig gå över heller, har legat hela dagen! = leds. :P Nu är det länge sen jag stickade sist men allt jag någonsin stickat riktigt klart var ett par sockar, annars har jag gjort någon halsduk och så tror jag. Men jag är verkligen ingen höjdare på det, men det kan ju vara kul ändå =) Mysigt att sitta i soffan med ett par sticknålar och roligt att få göra saker med händerna! och roligast är det nog när man är klar med det man skulle göra och det blev nåt av det! =)



Jadå det tar ju ett bra tag innan man kommit sig iordnings, men ni har ju ändå gjort mycket och som det ser ut på bilderna så syns det ordentligt, om man jämför med hur det såg ut från början. Även om ni inte STOR renoverar, så syns det ju ändå massor skillnad =)



Okej, då kommer vi att komma någon gång, fast när vet jag inte! =) Måste då först och främst bli frisk så jag inte smittar ner er! ;)

2009-09-16 @ 01:08:52
URL: http://stofilia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0