Stickning..

Tack vare Bea så har jag tagit mig igenom en vante, så nu är de bara vänster vanten kvar:) påbörjade den igår kväll. Måste faktiskt få berömma mig själv, tycker den vart riktig fin och sen att jag inte gav upp ;)
men varför jag inte gav upp, är tackvare Bea, hon ha fått rätta en del fel som blivit, backa tillbaka och en massa, tur jag har henne! :D
Var det en tröja sen efter vanten eller hur var de? ;P

Så här ser min allra Första vante ut



Min lediga helg har till stor del bestått av att måla, måla och måla.
Målat alla skåpluckorna nere i andra delen, målat lilltoan, målat tvättstuga, skåpen invändes i TS och skåpluckorna. Och nu har jag målat det sista på skåpluckorna i TvättStugan. Så det känns skönt att ha de klart! =)
Allt ser se mycket fräschare ut nu, inte så där gammalt gult och "smutsigt".
Nu är de bara att måla taken sen är de klart. Får väl bli lite kvälls göra i veckan.
Ska slänga in bilder sen på hur det blev.

På kvällarna har de bestått av att vara hos Bea och Mange. Sett på tv/film och fått hjläp med min stickning :D

Igår hade vi problem med vårat avlopp i tvättstugan. När jag stod och tvättade händerna där så blev jag alldeles blöt om fötterna - fattade inget först. Men sen när jag kollade ner så välde det bara upp vatten från avloppet. Så snabbt tog jag vattenskrapan och skrapa ner vattnet.. men vattnet tog undan så sakta.. Så macke fick komma och börja böka på med att känna i avloppen var de var.. Försökte med alla metoder för att få lös proppen som var där. Men trög som vi är, så försökte vi få igenom en mindre slang under vattenlåset, men de gick inte så bra. Tills vi fick hjläp av Mange A. som sa att de fanns en liten "plugg" man kunde dra lös för att lättare komma åt med nå. Fick låna en rörborste av farfar och då fick vi lös proppen. Men de måste ju ha varit all skit som samlat på sig sen huset byggdes typ. För de var stora och stenhårda proppar. Men vi fick då bort dom och nu är allt frid och fröjd igen :)


Ne nu så vet jag inte vad mer ja ska uppdatera er med.
Jobbet kallar alldeles snart. Så ska göra mig klar för arbetet.

Tjingeling

Älskar Min Markus!!


Kommentarer
Postat av: emelie

hm.. vantar skulle jag behöva :P ett projekt du kan börja med efter din vänstra vante ;-) saknardig

2009-09-21 @ 22:41:44
URL: http://emelielaestander.blogg.se/
Postat av: emelie

ja, jag tror de! Får se, beror på om lärarna släpper iväg mig.. Och om jag får göra provet tidigare..

2009-09-22 @ 14:49:26
URL: http://emelielaestander.blogg.se/
Postat av: emelie

nej? vi skulle ju till ikea morgonen och ett tag, sen till Luleå. Där vi ska köpa nya kläder, och sen hem? För jag har avslutning på lördag till söndag med fotbollen

2009-09-22 @ 17:04:34
URL: http://emelielaestander.blogg.se/
Postat av: Marie

Den där vanten ser inte ut att vara stickad i alpacka!



Men fint blir det.

Kram

/Marie



2009-09-25 @ 09:20:14
URL: http://www.alpacka.nu
Postat av: Bea

Nejdå, inte är de ditt fel inte. Ja kunde ju ha sett mig för innan ja drog upp de. Än har ja inte tjorvat ut de :P

2009-09-25 @ 11:23:33
URL: http://bebbsan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0