Negativa jag!

Här så kommer ett riktigt tummen ner inlägg..

1.Kan börja med att när vi skulle köra hem från Gnarp  (jag vet, de är ett tag sen).. Så använde vi oss utav gps för att se vilken väg vi skulle köra hem.. - Vi har aldrig kört denna väg hem, utan har alltid kört förbi östersund..
Meen... Det var då jag som körde o macke satt på sidan o var min personliga karta, utöver gps.. Och tills vi var på "säker" mark, där jag hittar själv så ville jag macke skulle guida mig så de blev rätt tills dess.. Trots GPS:en... Och han fick INTE tala i mobil sa jag åt honom..
Nåå vad tror ni han gör? JO han börjar prata i mobilen o gps:en ber mig svänga.. Men ja kände inte igen mig så jag frågar om de var rätt.. Nej sa han fortsätt du.. Så jag gör ju de.. Men så ser han själv att ja skulle svänga.. Då var de bara svänga in på nån grusväg o vända om.. Och tillbaka... Svänger in på den där vägen gps:tanten(!) vill jag ska.. men tror ni hon säger rätt för de?? Nej, vi kör nån typ omväg som vi inte hade behövt.. För vi hade kunnat fortsätta efter vägen vi var på tidigare.. så vi tappa tid o (mitt) humör.. Pg.a denna gps:tant!!
Så mitt råd till er alla, lita INTE på gps!! ALDRIG

2. var ju till piteå om helgen o firade halloween och hade de bra =) Jag o lillebror var o såg på Bio på lördagen, såg filmen "upp" Himla bra =) men sorglig ibland.. inte långt ifrån tårarna kom.. Jag vet - känslosamma fjant.. Men sån är jag! =)
Nåja.. nu till tummen ner! Vaknade då lördag morgon och såg att jag hade ett missat samtal på min mobil. när jag då skulle kolla vem de var så stod de bara en massa sådana hära krummelurer %&("=!?¤..
lätt att veta vem de var? nej.. Så jag börja kolla lite övrigt i mobilen.. men enligt den hade jag inga kontakter, bluetooth funka inte, gick inte koppla ihop med datorn heller den hitta inte mobilen trots usb-kabel, ingen ström i mobilen trots fulladdad dagen innan. kort o musik var inte som dom skulle. nej inget var bra!
tur i oturen att jag var i piteå när de hände. så jag lätt kunde gå in på phonehouse och lämna den. Så nu är jag utan min mobil.. har en låne.. Suck! jobbigt när mobiler krånglar o har sig!

3. Tummen ner till Syrran datstol på rummet.. Nu kommer ni garva ihjäl er..!
Satt i min egna lilla värld i syrran rum på datastolen o var ute på datorn.. när jag mitt i allt faller ihop på golvet med en sjudundrans smäll.. Allt gick så fort så ja vet inte om ja skulle skratta eller gråta..
Men när ligger jag på golvet med sitsen under benen. Pinnen på datastolen bakom huvudet. och jag nästan under sängen..
När jag sen ställt mig upp för att inspektera vad som hänt. så kan jag inte låta bli att skratta åt mig själv.. Tanken över hur de måsta sett ut när hela jävla stolen kollapsar.. :P
Ska då så fint sätta ihop den sen och får en förklaring till vad som hände.. Så ser jag ju att den är bara ihopsatt med 2 skruvar och INTE med 4 skruvar som de ska..
Så de är inte konstigt att den var ranglig när jag satt mig på den.. Satt jäklat blixtstilla och ändå kollapsa den.. jajja.. Tummen ner till den iaf!! :P

4. Och nu till sista tummen ner som jag har på hjärtat..
Plogbilar ger jag tummen ner till.. Är nämligen så att de börjar tina bort snön vi har nu.. Så vägarna är full i blöt, tung, slask snö..
Så hurra för plogbilarna när dom plogar sådana plogkanter in på uppfarterna som är typ  1 meter hög och nästan lika bred.. Tung o jävlig o ta bort!! tummen ner!!
är väl inte ofta det händer.. Men igår var inte riktigt min dag för plogkanter!

 

Nu har jag fått klaga av mig lite! Skönt! ;)
Lite positivt i det hela är ju att nästa vecka, om 1 vecka prick! Så åker jag och Bea ner till Sthlm! :) längtar, det kommer bli kul!

Har jobbat inatt. Så nu ska jag ta och slänga mig i sängen och sova nån timme!

 

tjingeling

 

Älskar Min Markus!!!


Kommentarer
Postat av: emelie

hahaha, rangel stol asså :p

2009-11-04 @ 19:03:13
URL: http://emelielaestander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0