Hur kunde jag göra det?!

Som sagt har min dag bestått av att vara ute hela dagen o hållt på att städa till på gården... Jag har krattat o krattat, men känns inte som om att jag kommer mig någonvart med krattningen... (Men det har jag) Jag har säkert fått ihop runt 10 lövhögar + en massa högar av nyponros grenar.. oj oj.. Kan tala om för er att trimma nyponrosorna var inte någon dans på rosor.. Hihi.. Skulle då klippa bort alla, o dom var många, gamla ruttna kvistarna.. Men att tråkla sig in i busken för att komma åt längst ner på kvisten det var inte lätt.. Hade på mig tjocktröjja o tjockbyxor.. Nog fanken tog sig taggarna genom kläder o dessutom genom de fodrade handskarna jag hade.. AJ säger jag bara..
O när man väl var inne i busken, då fastnade man med håret i alla taggar.. Kan säga att jag inte varit nöjd på dessa buskar.. Så imorrn blir det så att mackes morfar kommer hit o ska ta röjjsågen för att trimma ner dom helt..
Insåg efter halva vägen att de bästa vore nog att börja från början med dom. Så det är mycket enklare att hålla efter dom. Även syrénbusken ska få sig en klippning.
Sen har jag krattat då, som sagt.. Tur jag klev upp kring 9 imorse.. annars hade jag nog inte hunnit så långt som jag gjort idag.. 
imorrn tror jag nästan jag måste göra samma sak.. Men då ska jag hinna på återvinningen.. (?)

sen under tiden som jag höll på att kratta så kom jag att tänka på.. hur i hela friden kunde jag längta till att få kratta? precis innan vi flytta från lägenheten så längtade jag massor till att få ha en egen gård att kratta, skotta, klippa gräsmattan m.m. Hur kunde jag göra de? Underligt.. Hehe..
men visst det är jätte skönt att ha egen gård..Men de är en hel del som ska göras.. Men de är bra, faktiskt.. För då kommer man sig verkligen ut! Det gjorde man inte när man bodde i lägenhet, inte alls på samma sätt som nu..
Så man får ju lite motion ;)

kan slänga in någon bild på hur de såg ut på nyponrosorna innan jag klippte o efter jag klippte ( men som jag sa tidigare, jag har INTE gröna fingrar alls!) haha...

Före klippning



efter klippning




en bild på hur mycket skräp o ting som vi fyllt upp släpet med på bara någon minut igår.. :P
Var en hel del som ska bort..




JO just jaa.. Jag o Sandra slog följe idag o lämna blod. Är lika rädd varje gång dom ska sticka in den där förbaskade stor nålen.. De gör så ont, men bara för 1 sekund :P hehe.. Fast denna gång gjorde de små ont hela tiden som jag gav blod.. men de gick bra ändå..
Känner mig så nöjd för att jag tog modet till mig förra året o bli blodgivare.. Eller rättare sagt, känner mig stolt! =)
Osså värvade jag ju macke också.. men de blev nå tjorv när dom hade tagit blod förra gången. Så han måste göra om det nu, så att han blir godkänd att ge :)
O när man gett blod så får man sig en sån fin present, man får välja att ta nå glas som finns i olika sorter eller att skänka sina 30(?)kr  till typ röda korset.. och idag så tog jag mig faktiskt ett glas. för jag tyckte dom var så fin. Osså fick vi ett till glas av mackes arbetskamrat som också var o gav blod idag. tydligen så går denna sort ut sortimentet, eller dom slutar med den.. jaa nånting.. men denna är de iaf :)




tjingeling!

älskar Min Markus!!

Kommentarer
Postat av: Bea

Dom där är ju jätte fina :) Dom finns att köpa på Fabriksbuktiken i haparanda :D

2009-05-14 @ 17:24:17
URL: http://bebbsan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0