Gnarp -semester!

Igår tog vi vårt pickopack o åkte ner till Svärfar o "svärmor".. O här blir vi tills på söndag, Väldigt skönt att komma sig bort en stund, långt bort! Man kan behöva det.
Kom väl fram kring ett tiden inatt, så de var bara lägga sig o sova. Klev upp kring nio imorse för att bege sig ut o klippa Alpackorna. Och det kan jag säga er, det är inte nå lätt göra, man kan tro dom är så lätt, men ack så starka dom är!!
Man lägger upp dom på ett klippbord, o sen att hålla fast benen är väldigt jobbigt när dom börjar att sprattla.. Kan ta kort imorrn så får ni se hur de går till.. Man känner då att man lever o kroppen finns. haha!
Det var en alpacka som sparkade så mycket att en av mina ringar trycktes ihop så mycket att det fingret inte fick nå blod typ.. (inte klok som inte tog av min ringarna innan) Sen får man lite skador här o där, men de går :)
Nå skrapsår o nå blåmärke, men helt klart värt de ändå =)

Nu så ska vi ut o gå!

Tjingeling!

Älskar Min Markus!!





Så hära grönt var de på ett ställe inatt där vi stannade till.. Typ kring 00.30..  Vet inte var vi var, men typ 55 mil från arjeplog, så snacka skillnade på grönhet ;P

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh du måste visa bilder på alpackorna! Dom är så söta!!! :D

Ha en jättebra semester och njut sllt va ni kan! Kram /Sofia

2009-05-21 @ 23:08:24
URL: http://stofilia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0