Varför är en del så?

Ska berätta lite från gårdagen..

Började med att ja o syrran hade suttit o sett på en massa skräckisar hela lördagkväll/natt så vi kom oss inte i säng förräns 3 på söndagmorgon.. INTE klokt av oss eftersom vi skulle åka iväg till morfar halv elva.. jag hade så fint ställt väckaren på 9.. Men när tror ni ja vakna? Jo klockan 10.. tror ni man blev lite stressad då.. var bara väcka syrran, plocka fram lite frukost medans hon packade.. Osså gjorde vi oss klara, åkte iväg o hämtade brorsan o sen var vi på G...

Under resan till arvidsjaur så stötte vi på en STOR renklunga som stod mitt på vägen.. Och dom vägrade flytta på sig.. höll in biltutan hela tiden, men dom brydde sig inte.. Syrran gick ut men dom brydde sig inte.. Kom bilar från andra hållet också.. men dom brydde sig inte.. Inte ofta de blir en bilkö efter vägen.. Var typ 6 bilar bakom mig o den på andra sidan hade typ 4..
Renarna flyttade inte på sig oavsett vad man gjorde, vi körde NÄSTAN in i dom, men dom flyttade inte sig.. måste säga att renare måste vara världens mest trögaste, dummaste o puckade djur!! Och varför ska dom vara på vägen??? Håll er i skogen för sjutton!!

Sen så spenderades dagen hos morfar o eivor.. Mamma, mange o sebbe kom också :)
Sen tog vi syskon en promenad till D-store och sen tillbaka.. Var riktigt härligt ute :)
var en trevlig eftermiddag..
Kring 18 tiden bar de av hemåt.. Syrran fortsatte till Piteå, trist :( Vill hon skulle vara hära längre. Är så underbart när hon är hära!

Resan hem till arjeplog va lite spännande.. För ja såg ja hade lite bensin.. men frågade brorsan om vi skulle chansa o köra til Arjeplog iaf.. För de är ju inte värre än att någon får komma med bensin till oss ;)
O ja hade kört typ 43 mil på tanken.. o ja brukar ta mig runt 47-50 mil.. men då visste jag nu att ja hade kört en del stadskörning o så.. Så då tar mig sig ju mindre långt.. Jajja vi chansa..
Tror ni inte lampan för bensin började lysa direkt vi kom ut från Arvidsjuar? Japps.. vi körde ändå.. hehe...
Den lös större delen av resan.. Men vi tog oss hem! :D
Men när ja kom i korsningen nedanför oss så gick de inte ens ta sig på 2:ans växel i korsningen.. Så nu blir de spännande om jag tar mig till jobbet.. Tror ja kör på bensinångorna.. haha!

nu så är de jobb som gäller.. Ska jobba i 4 dagar o sen är de semester igen! :)
Har kväll till på torsdag så de blir skönt, man får ju sovmorgon varje dag.. hihi..

Nee nu har jag svamlat tillräckligt..

Tjingeling

Älskar Min Markus!!



Kommentarer
Postat av: Moster

Vet du vad? Torsdagkväll blev Riva stolt mor till 3 bedårande valpar!! Dom är bara sååå himla söta! Ni måste komma å kolla på dom snart!

2009-07-13 @ 19:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0