Galtis

klev upp strax efter nio. åt frukost o klädde oss för att åka upp på galtis o åka snowboard.. :)
vi blundade för vad tempmätaren visade.. ( -23 )
åkte dit upp, köpte våra kort för att åka. Men vi tog bara en halv dag, för nånstans inom oss så anade vi att de inte kommer bli så att vi åker en hel dag..
Så vi tog mellan 10 - 13

Om ni bara visste hur mina nerver var när vi kom fram till liften o jag hade spännt fast mig i brädan..
Sa hela tiden till syrran att faller jag så faller du med mig! Hihi..

Var Syrran som fick fånga liften o sätta fast den mellan oss.
nervositet, kramp i vaden, ont i benen o spänner mig.. Oj oj oj.. Första resan upp var spännande..
men det GICK!! Vi tog oss upp, ingen ramlade :)

Då var de bara kvar att ta sig ner.. Haha!! Vi båda "ramlade" när vi hoppade av liften..
Satt oss i backen o spännde fast andra foten i brädan..
Ställa sig upp o börja åka...
Oj oj oj.. har ju inte åkt bräda på över 3 år.. Så i mitt huvud gick tankarna hela tiden att jag faller, jag slår ihjäl mig.. Jag kommer bryta nå ben.. haha..
men även de gick fin fint!
men första åket så kunde jag inte sluta tänka på SÅ ONT de gjorde i vaden.. Speciellt i den högra, eftersom jag inte alls är van att ha dessa snowboard skor.
Så det blev en hel del sittande i första åket. men ner tog vi oss..
Upp i liften igen, samma backe igen.. Denna gång så gick de mycket mycket bättre. Plogade inte alls så mycket som ja gjorde första gången. utan nu så åkte jag med brädan rätt, om man som så säger :P
efter andra åket så började vi fundera på om vi skulle bege oss hem. för de var riktigt kallt.
men vi gick in i fiket, tog oss varm choklad o åt en varm macka.
Då bestämde vi oss för att åka Allra HÖGST upp i backen.. O sen bege oss hem..
Japp o detta gjorde vi.. Men fyvale ändå!! ju närmare toppen vi kom, desto kallare o desto mera blåste det!
Snön blåste så hårt att de som "piska" i ansiktet.. O när vi väl är där uppe, så ser vi att en backe ner är stängd.. Så då börja vi tänka, hur tar vi oss ner då?!
varken jag eller emelie har ju åkt på galtis.. Så inte vet man vart man ska åka för att ta sig ner. men emelie chansade på en backe.. Vilken tur! För vi tog oss ner. O denna gång gick de jäkla bra för mig, om jag får säga de själv :)
Satte mig ner EN gång för att då gjorde de så ont i benet, rentav brände i benet.
Osså måste jag ju tillägga, att min syster som åkt mer än mig. Hon RAMLA, men INTE jag =) hihi..
Vi for hem kring 12. För då klara vi inte av kylan nå mera.
När vi kom hem till lägenheten så tog vi oss varsina VARMA duschar.. !!

Ska lägga in lite bilder sen som syrran tog när vi var på galtis.

Sen har vi varit förbi min farmor o farfar o hälsat på :)
Hälsar på svärmor, o grattat henne. Så vi har ätit lite tårta - den va god!

Vi har även hunnit med att vara till Ica o panta flaskor. O hämtat en massa banankartonger..
För nu skall det till att packas ner saker hemma!
Det börjar närma sig.. Hihi :) O jag längtar!!

Älsklingen är så duktig som lagar mat. Så alldeles strax skall vi gå o äta go middag

Tjingeling på er!

Älskar Dig Markus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0