Lite bilder från huset

Igår så firades Julafton.
Min dag började med arbete mellan 7-14. Sedan var det bara bege sig hem & byta om, hämta alla julklapparna & sedan styrde jag lilla röda upp på villagatan. Hann lagomt till Kalle Anka.. Men tyvärr så är inte julen densamma som det varit förr när man var liten.. Då satt alla och såg Kalle & myste.. Så är det inte idag.. Vet inte varför de blivit så? Trist tycker jag då.
Och tyvärr så var jag så trött efter 3 timmars nattsömn & en arbetsdag att jag somnade efter Robin Hood.. Tråkigt men sant!
Sedan blev de go julmiddag. Alltid lika gott där varje gång ;)
Kring 18 tiden kom tomten och lämnade nå julklappar. Efter tomten gått så började julklappsöppningarna..
Tack alla för de fina klapparna, Jag & Macke är nöjda! :D
När jag öppnat paketen, så gick jag & kolla runt vad de andra fick. det är så kul att se vad de får :)

Senare på kvällen så begav jag mig ner till Mackes morbror där alla hans släktingar var. Osså hade vi en julklappsöppning där med.. typ en lek.. Gillade den inte riktigt sådära mycket.. Men men..
efteråt bar de upp på villagatan igen & var där medans pappa öppnade sina klappar. Blev inte så länge där.. utan skjutsa hem pappa & sedan for jag till mackes morbror igen en stund, Spelade ett spel " med andra ord" gode kul spel :)
Efter den spelomgången så bar de hem & sova.

Så idag har man jobbat till 16.50.. Men trött så nånting har jag varit idag.. usch ändå.. men de har gått bra ändå :)
Imorgon så har man en delad tur.. ..

Hoppas Alla Har Haft En Riktigt Bra Julafton! :)

Nu har jag tänkt slänga in lite bilder på vad vi gjort mer i huset.. Förra helgen då Min lillasyster var hära så gjorde vi klart i pannrummet. Flyttade över alla saker från gästrummet som vi haft som "förråd" till pannrummet.. Snacka om stort rum det är ändå.. Så nu har vi gått ordning på de :)
Senare den natten så kom Bea förbi.. Hon "fick" oss att börja måla om i gästrummet.. Sagt & gjort.. hihi.. hade hon inte kommit, så hade vi inte gjort nå..
så dagen efter kom Bea hit o hjälpte att Tapetsera en fond.. Min älskade fond som vi hade i lägenheten.. Är så kär i den! & nu har jag den :D
Tack Bea för All hjälp! utan dig så hade inget blivit av.. O ja hade inte kunnat tapetsera de dära själv.. var ju lite göra ;P

Nu skall de slängas in bilder ska ni få se!


Gästrummet nr.2 Före (tyvärr e detta den enda bra bild på hur de såg ut först)



Så här såg de ut när vi hade rummet som förråd.. osnyggt!



Gästrummet nr.2 Efter( fortfarande byggarbetsplats & omöblerat)




Pannrummet Efter(
har tyvärr ingen bild från före )

Den gula mattan som ligger på golvet, har varit som typ tapet i hela pannrummet.. Not nice! Så jag och syster har rivit ner allt o målat. Så nu ser de mycket finare ut.
& satt upp hyllorna som var i gästrummet.


Snygg mattapet eller? ;) hihi..



Tjingeling!

God fortsättning på er alla!

Älskar Min Markus!!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0