Tala om snö i mängder!

Hahaha har nog aldrig haft så roligt åt en skogstur för att leta påskris.. :)
Kan tala om att det vara ordentligt (!!) med snö när vi hittat åt nå björkar som vi vill ha kvistar ifrån.. Kan säga att hitta björkar är inte lätt, som man kan ta ifrån, som inte är på någon gård eller så :P
men vi har hittat oss ett smultronställe.. Hihi.. We´ll be back!
Parkerade bilen på vägen o började bege oss mot skogen.. Över plogkanten, som säkert var 1 meter hög..
O när man kommit sig över den, så var det snö upp till midjan, Inte så lätt att ta sig fram. Oj oj..
men jag har blivit den mänskliga snöbrytaren.. :) Jag gick först o Sandra efter mig.. Jag fick jobba mig fram i snön, medans hon lätt tog sig fram efter mig :P Men hon var så duktig o plocka ner kvistar som vi skulle ha. Så vi fick ihop tillräckligt med ris. Så imorrn blir det att påskpynta för min del :)
Var riktigt roligt! :D hihi.. Renhornskvistar.. de ni ;)
Kan inte riktigt förklara vårt äventyr, man måste vara där för att förstå :)

Sen efter vi tagit oss tillbaka till bilen o plocka ut de kvistar vi ville ha så begav vi oss hem till Sandra o Tobbe o Flisan.
Där dom bjöd på en riktigt god kladdkaka m. glas :) Tack, det var gott!
Såg även sista halvtimmen på Rent hus.

o nu så sitter jag hemma o gör inte så mycket. Ska gå o Se på "Fråga Olle"

Tjingeling!

Älskar Min Markus!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var en kul tur. Mitt påskris tar väldigt stor plats. Det ser nästan ut som en hel björk :P Men det är jättefint, jag behöver bara lite mer fjädrar så är det perfekt =)

2009-04-09 @ 21:43:15
URL: http://flisanlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0