Satt och funderade

Idag när jag satt på jobbet, Så såg jag ett par yngre ungdomar "13-14 år" som var utanför sjukan och cyklade, skejtade å trixade på ..
Då började jag fundera och tänka.. -Tänk när jag var i den åldern, så enkelt allt var då egentligen.
Så lite man visste om världen runt omkring, allt som sker och händer när man blir äldre..Allt ansvar man måste ta alla beslut man gör, jaa allt.. Inte tänker man på det när man är i den åldern..
Ibland när jag funderar tänker jag tillbaka på när jag var i den åldern..
Visserligen är jag inte SÅ gammal.. men åren går fort.
Vad gör man med alla år ? Vart flyger dom iväg ?

Förstå när man hade sommarlov och alla de andra loven.. Så enkelt.. Man var nog mest ute om dagarn och var med kompisar .- . Gick bara in för att äta mat, sen ut igen..
Hur många nätter han man inte kommit hem sent ? Hur mycket riktigt riktigt kul har man inte haft med vännerna ?  Dom är oändliga! - Än idag är dom oändligt många!
Allt var så himla lätt när man bodde hemma.. Nu när man gått klart skola och inte har alla dessa lov längre
Så har man jobb att sköta om.. En bostad att betala och alla de andra utgifter man har.. Sånt behövde man inte ens tänka på då..
Allt var lättare då...

Man kan börja fundera så mycket bara av att se ett par yngre ungdomar vara ute och roa sig.. !

Sen på den korta biten som jag körde hem så hann jag tänka mycke också på.. Himmelen var så otroligt fin ikväll.. Jag är så nöjd över att få bo i Arjeplog, för det är så grymt vackert hära! Många som missar så fint de är hära.
Ni skulle bara komma hit och se hur fint det är!

Ibland har jag sådan lust att hämta en filt hemma och fara ut o lägga mig någonstans på backen och bara ligga o kolla på himmelen.. Och bara vara... Så Skönt! Så.....härligt

Arjeplog är fint!

Här Kommer det lite bilder från Arjeplog, blandade sommar och vinter bilder..


Vännerna ni är Guld!

Jag Älskar Min Markus Så Oerhört Mycket!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0