Sista delen..

Nu så kommer den sista delen av min semester, den sista helgen..

Fredag 8 Augusti: På morgonen så packade jag ihop de allra sista som skulle ner i väskorna. Säger bara det att fullt blev de i väskorna och tungt. haha!
Sedan inväntade jag att Mariana och Markus skulle sluta jobba kl.13. Så när dom kom hem gjorde vi oss lunch och packade sedan in oss i hennes lilla Mazda ;) Åkte då iväg och hämta Gunilla och hennes kille. Hon skulle också till Gävle och vi fick resan av henne, så det var ju snällt :) Billigt blev det för oss.
55 mil att sitta 3 stycken i baksätet, det var lite spännande, för det var inte riktigt gott om utrymme om man som så säger :P
men det GICK!! :D Men med lite bensträckare då.
Kom väl fram kring 21.00 till Faster Anna-Karin, där vi då satt och väntade på att pappa, johan å kattis skulle komma hem från gävle city. Medans vi väntade så drack vi lite vin å surrade på :)
Kring 2 på natten kom dom.. Jag, markus och mariana satt i vardagsrummet och väntade på att han skulle komma in dit och se oss. Snacka om att han blev överraskad när han såg att vi satt där. Han trodde ju att vi var i Småland :)

Lördag 9 Augusti: klev vi upp mitt på dagen och gjorde oss klara för att åka in till gävle och festa.
Kring 5 tiden var vi framme hos dom som vi skulle festa hos. Frida och per. Riktigt trevliga var dom.
så där satt vi under början av kvällen och spelade öl-spelet. gud så roligt!! Har aldrig skrattat så mycket som då :)
Vi hann ut en sväng på festivalen också, för pappa hade dragit nitlotten i öl-spelet och var tvungen att åka en karusell - som han hatar.
Kring 2 tiden  begav vi oss tillbaka till bodås där faster anna-karin, johan och hans tjej kattis bor. när vi kom fram dit, gick mariana hem och la sig för hon var ganska så trött. Men vi andra fortsatte att festa vidare hemma hos Johan å kattis.
Det var riktigt skojjsigt :) Vi spelade rockband, det var inte lätt att spela trummor med alkohol i blodet. Men kul var det!! :D
Klockan 5 på morgonen så gick jag och markus tillbaka till huset där vi bodde, då var vi trötta och inte nyktra. Men jag hann inte mer än att se sängen så sov jag ..

Söndag 10 Augusti: Fy bövlen vad jag mådde pyton denna dag.. Har aldrig mått så dagenefter. Nåja.. Smällar man får ta, men kul var de, så det var värt de.
klev upp kring 12, utvilad var man inte. Mariana och markus åkte hem kring ett tiden och jag blev lämnad kvar för jag skulle åka tåget hem.
Packade mina väskor och vilade en stund, för hade så ont i magen.. Usch!
åt middag - vilket var välbehövligt för sen mådde jag bra.

Ringde även SJ och sa att jag skulle hoppa på i Gävle. Men fick då veta att Tåget jag egentligen skulle åka med från jönköping gick inte ens förbi Gävle. Så jag fick mig en ny biljett, men en sittplats :( Hade egentligen ligg i jönköping tåget.
men inte så mycket att göra åt, eftersom att jag måste ju komma mig hem.
behövde då inte betala den nya biljetten, för tjejen jag pratade med sa att killen jag pratat med på fredagen hade lovat nånting som dom absolut inte får. För dom kan aldrig garantera till 100% att det går.
Men det var snällt av henne att jag fick biljetten :)

När jag och pappa hoppade på tåget så fick jag se vilken fin plats jag hade :) Fick sitta i en 1:a klassig kupé, 5 platser, men ingen som satt där förräns när vi kom till umeå :) Så pappa som satt ute i gången, han fick komma in till mig och sitta hela natten :)
Men det var en jobbigresa, för man sover inte riktigt gott när man har sittplatser.

klockan nio Måndag 11 augusti var vi framme i Jörn. Där stod kusinen Lill-Anders och väntade på oss. Jag sov hela resan till Arjeplog. Och sen när jag kom hem så duschade jag bara och sedan sov jag till nångång på kvällen.

Men nu har man rest så det räcker känns det som, iaf för ett tag framöver. Hehe..

Sommaren har varit hur underbar som helst och rolig. Är väldigt nöjd med vad jag gjort på min semester!

Tjingelling på er

älskar dig Markus! -  Har saknat dig så otroligt mycket när jag varit borta. Men nu är jag hemma och vill aldrig sluta kramas med dig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0